anexa 23-24 de la primăria unde a avut defunctul ultimul domiciliu

- certificat de deces defunct

- certificat căsătorie defunct

- acte de stare civilă moştenitori (buletine, certificate naştere, certificate căsătorie)

- acte de proprietate (titlul de proprietate, contract, certificat moştenitor, autorizaţie de construire şi certificat de urbanism, act de adjudecare, sentinţa judecătorească, extras  de cont de la unitatea bancară, testament,contract de concesiune loc de veci etc., după caz)

- documentaţie cadastrală ( numai dacă şi pentru imobilele  care sunt înscrise în cartea funciara)

- adeverinţa cu poziţia de rol cu anul construirii locuinţei de la primăria unităţii administrative (comună), a locului situării  casei.

- certificat fiscal de la primăria unităţii administrative (comună, oraş) şi de la anaf.

- certificat pentru atestare că petentul e cunoscut proprietar

- proces verbal de identificare a imobilului

- dovada achitării utilităţilor (ultima factura si chitanta sau adeverinţa de la utilitati apă, gaz, curent după caz)

- 2 martori (martorii nu trebuie sa fie rude cu defunctul, insa obligatoriu trebuie sa il fi cunoscut bine pe acesta si  familia sa)

Informații utile:

  1. 1.                      De unde se elibereaza anexa 23 – 24?

Anexa 23- 24 se elibereaza de la Primaria unde a avut ultimul domiciliu defunctul, nu are termen de valabilitate si se solicita fie si de catre un singur mostenitor, pe baza urmatoarelor documente: a)cerere tip (o completati la  Primarie), b) acte de stare civila mostenitori (copie buletin, certificat nastere si de casatorie)  c) actele de proprietate, d) certificat deces defunct/defuncti

  1. 2.      Certificat fiscal ANAF

            Se elibereaza de catre Administratia Financiara de la ultimul domiciliu al defunctului, are termen de valabilitate 30 de zile de la data eliberarii si se solicita fie si de catre un singur mostenitor, pe baza urmatoarelor documente: cerere tip/ adresa de la notariat, copie certificat de deces, cu CNP inscris pe certificat. Pentru persoanele decedate inainte sau in anul 1978, NU SE SOLICITA certificate fiscal de la ANAF, deoarece acestor persoane nu li s-a atribuit CNP.

  1. 3.      Documentatia cadastrala

Documentatia cadastrala NU ESTE OBLIGATORIE in cazul dezbaterii mostenirii, dar daca aceasta exista deja intocmita pe numele defunctului, va fi imperativ si necesar sa o prezentati, in caz contrar, se suporta eventualele cheltuielile de rectificare ale Certificatului de Mostenitor.